Op 15 juni starten we – samen met Teamsportservice – de Nationale Wandeluitdaging: De Bas van der Goor foundation heeft een wandelprogramma van 20 weken ontwikkeld om mensen (met diabetes) door middel van wandelen in beweging te brengen met als doel een leven met meer energie. Ook mensen die normaal gesproken weinig bewegen kunnen aan dit project deelnemen.
Bewegen is gezond en gezellig, juist als je diabetes of een verhoogd risico daarop hebt. Het brengt veel voordelen met zich mee, zowel voor je fysieke als mentale gezondheid. Door het wandelen voel je je fitter en heb je bijvoorbeeld minder medicatie nodig.
.
Nationale Wandeluitdaging
Het is een programma van 20 weken, gefinancierd door Bas van der Goor Foundation. Hierdoor is het gratis toegankelijk voor deelnemers om mee te doen aan dit programma.
AV Passaat start op maandag 15 juni 2026 om 19.00 uur met de Nationale Wandeluitdaging. Wekelijks organiseren we een wandeltraining, waarbij we je in 20 weken leren wat het met je lichaam doet, maar ook met je hoofd. Je voelt je vrolijker en meer ontspannen. Daarnaast is het gezellig om samen met anderen te bewegen en leer je hierdoor nieuwe mensen kennen. Afhankelijk van de groep willen we de deelnemers trainen naar één tot vijf kilometer.


Wat gaan we doen?
Iedere week starten we bij AV Passaat, Andoornlaan 38, Papendrecht met een warming-up, en gedurende de wandeltraining worden er verschillende oefeningen gedaan om de kracht en de stabiliteit van de deelnemers te verbeteren. Iedere wandeltraining sluiten we af in de kantine met een kopje koffie of thee, om na te praten hoe het gegaan is tijdens de training.
De wandeluitdaging begint op maandag 15 juni om 19.00 uur. De eerste avond beginnen we met een informatiemoment om het programma uit te leggen. Mensen kunnen nog instromen tot en met week 10 (eind augustus).






